donderdag 17 januari 2008

de dag des oordeels. na de operatie

toen ik wakker werd had ik ontzettend veel pijn en ik wilde dat john bij me was maar dat mocht niet. ook kon ik niet ademen en dat kwma doordat ik veel slijm in mijn keel en neus had. ook had ik een bloedneus. ik heb veel gehuild en liggen kronkelen van de pijn. de verpleegsters waren niet aardig want ik moest me niet aanstellen en ik maakte mezelf alleen maar over mijn toeren heen. ja laat dat ook gewoon mijn vriend bij me. nou ze stonden koffie te drinken en hebben me toen een shot morfine gegeven. het duurde ff voordat het werkte maar het werkte wel lekker. ook had een een coldpack om mijn gezicht gebonden gekregen en dat deed zeer want die zat veel te strak. maarja ook dat wilde ze niet horen. ik kreeg een bakje en tisseus voor het bloeden. ik vroeg of ik terug mocht naar de afdeling en dat mocht. 10 min later stonden de zusters weer naast mijn bed. ik werd de lift in gereden en toen ik op de 4e was zag ik john zitten en moest weer huilen. hij schrok zich rot want het was ech heel erg dik. ik ben toen nog even naar 4 noord gegaan maar daar heb ik net een uurtje gelegen denk ik en toen werd ik door 2 hele lieve verpleegsters opgehaald en mocht ik op een veel beter bed gaan liggen en dat was echt een opluching. toen ben ik naar 4 oost gebracht en daar werd ik wel heel lief behandeld en john mocht overal bij zijn. de morfine werkte aardig dus had weinig last. wel kreeg ik nog steeds coldpacks rond mijn gezicht maar die mocht ik zelf beet houden. ook kreeg ik een ijsje en mensen dat was lekker. ik had ook ijswater naast me staan en daar nam ik af en toe een slokje van. ik voel heel de tijd in slaap waarschijnlijk door de morfine. uiteindelijk mocht ik om 2100 weg. ze haalde mijn infuus eruit en ik moest wel kunnen lopen nou en dat ging wel. john heeft me geholpen met aankleden en is toen een rolstoel gaan halen. toen hij onderweg was werd ik misselijk en moest ik "rennen" naar de wc en overgeven. er kwam een hoop bloed uit mijn maag. ze konden daar gelijk schoonmaken. ik kreeg allemaal van die kwijlbakjes mee want kwijlen deed ik als een klein kind. john rolde me naar beneden en oh was was ik blij dat ik buiten was. even frisse lucht. ik werd in de auto gezet en ben toen in slaap gevallen. ik werd pas thuis wakker en ben toen gelijk weer naar bed gegaan en heb vrij goed geslapen. wel recht op want anders stikte ik in het slijm.

Geen opmerkingen: